Ahad, 26 Jun 2011

mcm2 hal...

            selamat sejahtera.. cnn(bkn conan yer) melaporkan dr tv xterkira.. hai laa mnusia, korg ni mmg mcm2 hal laa.. arini aku keje pagi.. hepi go lucky laa, sbb jd runner lg.. hehe.. ntah arini mcm abis2 dok wat keje.. bz kerr, cewah.. mmg pon bz, sbb wad aku aktif dr mlm ke pagi.. huhu.. tp keadaan wad tenang dn terkawal, yerlaa ari minggu laa katekann... okeh, aku pon incas ubat-ubatan.. setat   start cubicle acute dok smpai laa cubicle 1 aku benti jap.. nak isi betri bdn aku laa(melahap dowh).. kang x pepasal kolaps sbb hypoglycemic(acah jer).. hua3.. mkn nasik lemak(ubat mengantuk tuh, argh yg penting sodap).. hik3..
            eh, dah laa.. ak nk citer len ni sbeno nyer.. oh, smbung part makan td.. tym aku sdp2 kunyah nasi lemak made in mcik cleaner tu, tetibe de org menyapa aku dgn kate2 yg kurang menyenangkan.. aku pon pandang laa.. "akak pehal nie? tetibe nek angin semacam.." peh, muka terpinga2 nk taw nape.. ske2 aty jer membantutkan keinginan aku thdp kelazatan nasi lemak ikan nie.. "ko kan yang hebohkan skandal akak Y(bkn nma sbnr) dgn pkwe dy" haaa... ni ak mule nk pns atey.. men tuduh2 jer.. "sy xtau pepon kak.. dah lme x dgr cite dy.. alih2 arini sy kna tuduh plk.. skandal lak tu.. stau sy, dy daa kawen dn branak 5 jer.. pastu dpt laki plk yg loving kapel.. asyik bgayut jer.. yg len2 sy x campo taw! aik, ni bikin gua panas" aku berkata! "yelah, dy dok sllu bgayut tu bkn laki dy tp pkwe dy.. laki org.." haaaaaaah, rse nak tsembur nasi kat mulut aku nie.. yeker ni.. kang caye, dose lak.. sparuh2 caye jer laa..
              "abistu yg akak tuduh2 sy nie, ape bukti?? ske2 aty jer.." "yelaa, ko kan peramah, sllu bek ngn kitorg.. mna laa taw ko yg dok heboh2 kat org" "sumpah, wallahi sy mmg xtaw dy de skandal dgn laki org!!! bl akak ckp ni br laa sy taw dy de sakndal laki org.. uh, xsangka... hurm, klu taw pon, sy mls nk amik pott.. bkn hal sy.." owh, klu gtu, sori laa, akak juz nak cari dalang dsebalik cite2 ni.." pehhh, tuduh x usul periksa.. 
aku pon teruskan makan yg tinggal 3 suap lagi nie.. pastu sambung keje balik..
               akak Y ni cantik orangnya.. betul, wlupon dah branak 4, badan dy still slim.. kulit putih mulus.. mte sepet.. ketegori lawa laa.. ayu, sopan santun..wah, puji gtu.. hurm, sllu gak aty ni berkata-kata, alangkah beruntungnya laki dy.. tp x sangka lak cite nyer jd begini.. bl daa jd begini, kekurangan si suami pulak di gembar gemburkan.. kaki pukul laa.. x romentik laa.. itu laa ini laa.. hai laa wanita.. mcm2 hal laa kowg..(ak pon wanita gakk.. tp smoga x jd cmtu..) angkat tangan dn bmohon pd Ilahi..
      "ya Allah, jauhkanlah segala perbuatan mungkar yg boleh menjauhkan nikmat imanku padaMU ya rabbi.. dekatkanlah aku dgn segala kemanisan rahmatMU ya Allah.. semoga aku termasuk dalam perlindungan kasih sygmu.. amin.." dan 
      meh kita hayati lirik nie..


wanita... 


Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adama turut sunyi tanpa Hawa


Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh


Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi



Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk
Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa
Engkaulah wanita istimewa



Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan







Tiada ulasan:

Catat Ulasan